۳ تیر ۱۳۸۹، ۱۴:۵۸

حجت الاسلام عاملی:

سلامت دستگاه قضایی تضمین کننده سلامت جامعه است

اردبیل - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: سلامت دستگاه قضایی تضمین کننده سلامت جامعه است و قوت و ضعف آن، در مأموریتهای سایر قوا تأثیر مستقیم دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در اردبیل، حجت الاسلام سید حسن عاملی ظهر پنجشنبه در دیدار با مدیران و جمعی از قضات و کارمندان دادگستری اصلی ترین سرمایه نظام را باور و اعتماد مردم دانست و اظهار داشت: نقش قوه قضائیه در حفظ و تقویت این باور خطیر است.

وی با اشاره به جایگاه قوه قضائیه در کشور، از آن به عنوان قلب نظام تعبیر کرد و افزود: توجه به مسائل معنوی و سلامت رفتاری در مقایسه با شرایط علمی قضات برجسته تر و مهمتر است.

نماینده ولی فقیه در استان با تشریح اوصاف قاضی در نظام اسلامی مهمترین مصداق عدالت را نفی هوی از نفس عنوان کرد و ابراز داشت: عدالت و فصل خصومت دو انتظار مردم از دستگاه قضایی است و اولین و مهمترین مصداق عدالت برای یک قاضی، نفی هوی از نفس است.

وی ضمن قدردانی از خدمات دستگاه قضایی استان، برنامه های امروز دستگاه قضایی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و یاد آور شد: اقدامات و بویژه رویکرد پیشگیرانه درسیاستهای قوه قضائیه ارزشمند بوده اما حل اساسی مشکلات مردم و جامعه نیازمند همت همگانی و تعامل سایر قواست.

عاملی همچنین در این دیدار با اشاره به فاجعه هفتم تیر 1360، شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران با وفای حضرت امام خمینی(ره) را موجب اعتلای نظام دانست.

در این دیدار رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی استان نیز با بیان گزارشی از عملکرد تشکیلات قضایی استان درحوزه های مختلف تصریح کرد: در طول یک سال گذشته 112 هزار و 791 فقره پرونده در دادسراها و دادگاه های سراسر استان تشکیل شده است.

غلامرضا خلف رضایی افزود: با تلاش قضات و کارمندان دادگستری از این تعداد پرونده 110 هزار و 232 فقره در طول یک سال گذشته رسیدگی و مختومه شده است.

وی با اشاره به اقدامات موثر دادگستری کل استان طی سالهای گذشته در حوزه عمرانی خاطر نشان کرد: با رفع مشکل ساختمان دو حوزه در آینده نزدیک، هیچ مشکلی در دادگستریهای استان در حوزه فضای اداری وجود نخواهد داشت.

کد خبر 1106647

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha